2019. január 5., szombat

Szarvaskaland a Duna-erdőben egy kőris ürügyén

A Duna-erdő a Gemencnek az a része, ahová leggyorsabban ki lehet érni,  autóval kb. 9km, 13-15 perc otthonról.

Itt is magas a telepített erdők aránya, de azért vannak szép részei. Tegnap azért ugrottam ki, hogy a falistám frissitéséhez lemérjem az itt talált egyik kőrisemet.

Útonálló.

Rendes volt, megvárta azt a kb. 5 másodpercet, amíg a gépemmel fókuszálni tudtam.

Aztán jött a haverja is, ő már nem állt meg szemezni velem, hanem komótosan átsétált a nyiladékon.
Talán ha 5 percet haladtam, amikor nagy csörtetésre leszek figyelmes. Az erdő mélyén egy nagy, bikákból álló rudli vonult a fák közt, csak néhány tag volt kijjebb, ezeket tudtam fotózni.
Aztán az előttem lévő réten is megjelent egy a rudlitól lemaradt suhanc.
Megállt nézelődött, gondolom kereste a rudlit. Ekkor én már hason feküdtem egy nagyobb fa tövénél rendkívül terepszínű City Hunter márkájú, Sanghaj-Felsőn gyártott kabátomban,  és fényképeztem csiga lassúságú gépemmel az eseményeket.  A képen is látható, hogy a rudli és  a ledmaradók közt egy kerítés is volt.
Aztán néhány idősebb is feltűnt a réten, ki a kerítés innenső, ki a másik oldalán,  és a rudli után szaladtak.
Aztán a suhanc is a három idősebb bika után indult.
Aztán megállt, és bevárt egy másik suhancot. Közeben a kerités másik oldalán újabb fiatal bikák poroszkáltak a rudli után.
A két suhanc magára maradva nézelődött.
Aztán lazán helyből átugrották a kb. 130 cm magas kerítést,  és a rudli után  eredtek. Hát ennyi volt a "kaland."
A kőris 472-vel simán hozza a listakövetelményeket.
Ez az erdőtag tele van 360-380-as kettős törzsű kőrisekkel, szilekkel, 400-as tölgyekkel
Tóth Gábor a Sió árterében talált még régebben egy 620-as füzet. A harmada letört, így is 625, de sokat vesztett szépségéből, sőt egyenest ronda lett.
A Szilágyi-fok környékén is hallok szarvasokat csörtetni, de fotózható módon nem kerülnek a szemem elé.

Jég a fok vízén.

Mindig izgalmasnak találom  a jég felületét. Most a szemerkélő hó még izgalmasabbá teszi azt.

Egy órácska alatt körbeértem. Az egész utam másfél óra alatt, 18,4 km autózással  megvolt. Azért Szekszárd csak jó hely.