2016. május 2., hétfő

Keselyűsi kosborkavalkád

Ritka szép pillanatokat hozott az a kevesebb, mint egy órányi esőszünet, amit a keselyűs környéki töltéseken töltöttem
Keselyűsön a legnagyobb számban vitézkosbort találunk, de tarkakosbor is akad. Ezek az általam csak 1-es számúnak nevezett élőhelyen nőnek.

Klasszikus vitézkosbor pár az 1-es számú élőhelyről.

Alighanem életem kosborfotóját (vagy ha úgy nézem, fecskefarkú lepke fotóját) készítettem azokban a pillanatokban, amikor egy fecskefarkú az egyik kosboron időzött.

A keselyűsi töltések csodálatos virágkavalkádot nyújtanak ilyenkor, de most  csak a kosborokra koncentrálunk, fütrős pacsirtafüvet szinte észre se vesszük.

Néhány kosboron egy-két fagycsípés nyomát is látni lehet, ezen is.

Közelről

Az idei nagy újdonság, hogy agárkosbort is felfedeztem. Ezzel a keselyűsi kosborokfajok száma
négyre nőtt.

Tolongás a galagonyabokor alján
A 2-es számú élőhelyen egyes foltokban kifejezetten sűrű az állomány

Egy olyan képet is szerettem volna csinálni, ahol pókbangó és vitézkosbor egyszerre van, de ennél közelebb nem voltak. A pókbangókat itt a 2-es számú helyen eléggé megcsípte a fagy.

A 3-as számú helyen van a legkevesebb tő. Egyre jobb kosboros szempontból Keselyűs, lassan felzárkózik a bogyiszlói orchideás erdő mellé.