2016. május 28., szombat

Fás legelőzés és orchideázás Grábóc környékén.

Grábóc is rajta van a fás legelők listáján. Régebben már jártam itt, akkor megállapítottam, hogy ez nem  egy tölgyfás legelő.Most újra megnéztem. Itt sok tehén legelész, és a kényesebbje a rétet átvágó ideiglenes vízfolyás partjának füzeseibe menekül a tűző nap elől.

A majorság a legelő közepén. Két kutya őrzi. Az egyik egy rottweiler, ami rács mögött van, de nem  kétséges, ha kiszabadul vagy kiengedik, akkor gyilkol. Ugatására  valahonnan a háttérből ráront a turistára egy másik közepes méretű társa, amit határozott fellépéssel kb. 1,5m-es távolságon lehet tartani. Ez így volt már 2011-ben is, így volt most is, jöttömben is, mentemben is.  Ja, és ez az út a Kék túra útvonala, meg Mária-út is, meg valami más zarándok út is. 

A legelőn kevés a fa, azok is jobbára csak csenevész galagonyák, vagy füzek a vízfolyás partján. Tóth István Zsolt egyszer mondta, hogy errefelé  kosboros területek is akadnak, bár ő errefelé nőszőfüveket említett, ha jól emlékszem.

 Az erdők mélye kis gyepfoltokat rejt.. Gondoltam szétnézek egy kicsit. Nem csalódtam, egy elnyílófélben lévő tarka kosborra akadtam. 

Ez fellelkesített, és újabb keresésekre sarkalt.  Egy fél óra múlva gérbicsre akadtam.

Meg egy árva kis rigóra, ami egy bokor aljára menekült, mert repülni nem tudott. Ilyenkor már a földön bujkáló gyermekét eteti az anya.

Aztán fél órás bolyongás után még egy gérbics.

Nem nagy, de szép. Mellette egy egészen alacsony, még teljesen bimbós példány állt. 

Kis gyöngyházlepke

Szajkó

Sün, de ez már a kertünkben van, alkonyat felé.