2019. október 15., kedd

Grábóc és Hónigpuszta közt

Még mindig nagyszerű meglepetéseket tartogat ez a kis dombság itt, városom mellett. 

Ma hirtelen ötlettől vezérelve kiugrottam Grábócra, mert itt van egy rövid turistaútszakasz, amin még nem jártam, és az idő is egy kis napos sétára csábított.

Csak gyorsan felkaptam a gépem, már itt kint a terepen vettem észre, hogy alig van az aksiban energia, a tartalékaksi meg persze otthon. Egy-két képet mobillal is lőttem. Ezt például.

A nyáj általa karbantartott dombok.

Felértem a tetőre.

Innen számomra új arcát mutatja Grábóc.

Rengeteg egerészölyv.

Kiszúrok egy tölgyes csoportot a turistaúttól kissé távolabb.

A vadászok is kedvelik ezt a helyet.

Itt akadok rá a Szekszárdi-dombság alighanem legnagyobb tölgyére, bár a Szálka melletti oberwaldi nem tudom most hogy áll.

492 cm-et mérek.Tömzsi, de szép fa.

Aztán leereszkedek Hónigpuszta irányába.

Van valami félelmetes az elhagyatottnak tűnő, de mégis használt majorságban.

A Honig Albert  vagyonos budapesti vállalkozó 1904-ben vásárolt Bonyhádon földbirtokot.  Övé lett a város legszebb palotája is, ami ma Völgység Múzeumnak ad otthont. A majorság igényesen lehetett kialakítva, hiszen hatalmas dzsuvában még mindig látni annak a vadgesztenye fasornak a maradványait, ami a majorságot szegélyezte.

Hónigpuszta ma halastavairól híres. A nagy kócsagok azonban inkább kimentek a tó melletti domboldalra.

Ez egy rétisasos vidék. Most is 8 rétisas keringett itt a környéken. Igen bosszantó volt, hogy az aksim pont itt adta meg magát, pedig a rétisasok még hosszú percekig köröztek felettem.