2016. április 22., péntek

Mostanában mifelénk

"Jó, hát akkor itt fogunk élni." A Megáll az idő híres mondata jutott eszembe, amikor a szedresi Holt-Sárvíz meredek partoldalának tetejéről szétnéztem a múlt hétvége gazdag élményei után. Mint ahogy a filmben is egy hosszabb lelki történés eredménye és előzménye a fenti mondat, ugyanúgy bennem is hosszabb lelki történés eredménye ennek beidézése.

Kezdődik a szitakötőszezon, mondhatnám, ha február végén a Nagyharsányi-hegyen nem láttam volna már egyet.

Mezei nyúl

Molnárkák 

AZ Ős-Sárvíz

Alighanem szürke gémet egymagában  többet fotóztam már, mint minden  más egyéb madarat összesen. És még nincs vége.

Hegyi len a Széptölgyesi-tavak melletti domboldalban

A Széptölgyesi-tavak legjellegzetesebb madara  a búbos vöcsök, de szerintem ezt is leírtam már párszor

Ilyen a merülés előtti testhelyzet

Alkonyi fények a tavak körül

Aztán elhúz egy fekete gólya. Többször látok mostanában fekete gólyát, mint fehéret

Alkony a tavak felett

Keselyűs felé egy belvizes tavon hattyúk, tőkés récék

Híres alföldi szikeseket idéz meg ez a belvizes folt a sok billegető cankóval

A keselyűsi töltésoldalban lassan nyílnak a vitéz kosborok. Egyelőre még nem sok van belőlük

A 100.000 Ft-os eszmei értékű pókbangóból soha nem láttam itt még ennyit. Persze ez igazi rejtözkődő szépség, és lehet attól tartani, hogy egyszerűen csak letaposódnak a gazban.

Mindenféle színvariációban akad.

Ebből egy pigmenthiányos lesz?

Van olyan négyzetméternyi folt, ahol 6 db-ot láttam

A beígért szürke gém, természetesen a Sárosról

Szinte sasként lecsapva fogott halat.

Majd felszállt...

...és elhúzott előttem a torony magasságában

Billegetőcankó a Sároson is van.

Mindig elnézegetem a keselyűsi tölgyet, a hatalmas sebével. 100m-re innen lakik egy erdész, az erdészet szekszárdi központja sincs ide messze. Most már öt éve tört le egyik nagy oldalsó ága ilyen rondán. Csak engem zavar ez a csonk? Az erdőket és fákat hivatalból szerető embereket  nem?  A csonk alatt már elkezdett rohadni a fa. Nem kéne ezt a csonkot levágni és a sebet lekezelni? 

Egerészölyvek