2010. április 6., kedd

A Simon-Duna mentén

A gemenci Marica-fokon tett múltheti látogatásomból két tanulságot vontam le. 1. A fokok még szárazak, jól járhatók. 2. A fokok magas partjai hemzsegnek a méretes fűz és nyárfáktól. Ezen kettős hatására ötlöttem ki azt, hogy végiggyalogolok a Simon -Duna medrében egészen a torkolatig. A teljes út során tehát Baja-Dunafürdőtől Pörbölyig haladok. A Simon-Dunát már érintettem régebben, találtam is méretes nyárfákat a partján. Mórocz Attila természetvédelmi őr is jelezte számomra, hogy a Simon- és Móric-Duna torkolati környékén lehet talán nagy fákat találni. Mindezek hatására úgy gondoltam,  hogy ma nagyszerű fatalálataim lesznek,és fantasztikus napom lesz.
Rosszul gondoltam. Egyrészt végig esett az eső, pedig nem ezt ígérte a meteorológia.  Másrészt a Simon-Duna iszonyúan nehezen járható volt a mély talaj és fahordalékok miatt, nem is gyalogoltam benne hosszan. Helyette jobbára a vele párhuzamos turistautat használtam, sűrű kitérőkkel. Harmadrészt a Simon-Duna partja mentén nem akadtam nagy fára a már ismerteken kívül. Összességében 14 km-et gyalogoltam esőben sárban, emberrel egyáltalán, állattal is alig találkoztam, de gyönyörű helyeket is érintettem, szép utam volt.

A Simon-Duna medre itt még ideális gyalogterepnek tűnik

A januári utam során akadtam ezekre a nagy nyárakra

A Duna felé tartva már komoly víz volt a Simon-Dunában

A Simon -Duna torkolata felé haladva

A Móric-Duna itt találkozik a Hágli-Dunával, hogy aztán a nagy Dunába érjenek. Ez volt utam legszebb része.

Egy nem túl jól sikerült illesztésű hármas panorámakép a Simon- és Móric-Dunáról

A Duna partján egy halásztanyánál

A legkevésbé vonzó gemenci hangulat

A Címer-fokon felkerestem a tavaly novemberben kidőlt gemenci tölgy-király maradványait. Mint látható, a koronája majd egy kályhában fogja végezni.

Az egykor csak "kisebbiknek" nevezett 638 cm-es kerületével jelenleg a Gemenc legvaskosabb élő tölgye. Törzse mohás, belseje odvas, ki tudja meddig bírja még?
Mohaszőnyeges törzsén a repkény esőben is virít
A terület műholdképe