2010. április 7., szerda

A taplósi rét

A Taplósi-Holt-Duna régóta kedvelt úti célunk. A régi honlapomon már bemutattam a környékét. Autóval-kerékpárral fél óra alatt kiérhetünk a partjához. Egy kevésbé zsúfolt napon, mint pl. ma, munka után is érdemes ide kitekerni.A távolabbi végénél még nem jártam, gondoltam ezt a hiányt ma pótolhatom, és a még mai napig is legeltetett réten átvágva kimegyek az alsó végéhez. 
Egy három képből összeállított kép a Taplósi-Duna melletti rétről. 

A rét szélén, közel a töltéshez egy állandónak tekinthető kis tó található.

A rét közepén fekvő fűztetem

A Taplósi-Holt-Duna partján sok öreg fűz áll, de messze vannak a listás mérettől

A holtág alsó vége

Családon belül csak madaras tónak neveztük régebben a holtágat. Nekem úgy tűnik a két közeli autópálya (M6, M9) építésének hatására az állomány megcsappant. Most se sok madarat láttam.

Valami kis féreg mászik a salátaboglárka porzóin

A fűz is barkásodik már