2016. december 28., szerda

Mostanában mifelénk: Az év utolsó útjai

Jég a Szálkai-tározón. Az elmúlt napok tavaszias melege a jég jó részét levitte a környező tavakról, de a hűvösebb öblökben még maradt azért.

A szálkai akácos mellett is elmentünk, ahol 2009 óta jó pár fa várja, hogy felkerüljön a Pósfai-listára. Időnként megjelennek itt láncfűrészes emberek, de sok fa áll még.

A jég szélén.

Ez már ma hajnali kép útban Keselyűs felé. Több tucat nagy kócsag keresgél a vetésben. Most biztos nem hal a  menü.

Különös hajnali felhő. Ma az Ősők-túrája lett volna hagyományosan, de ez a hagyomány az idén megtört. A Gemenccel próbáltam vigasztalódni.

A Sáros felett erősen fújt a szél.

578 cm lett ez a kettős fűz a tó mellett.

A toronyból.

Varjak a jégen.

A Sárosalja-erdőben tettem egy nagy kört. A Sáros északi végén régi hódrágás nyomok. Frissek már nem voltak.

A Telefonos-tavak felé vettem az irányt. A furcsa név eredetéről már régebben szóltam, megtekinthető itt.

Itt állt egy hatalmas, eddig még méretlen fűz.Gondoltam én is egy 800-as fűzzel búcsúzom az idei évtől.Ez sem jött össze. 

Felkelt a Nap.

A Sárosalja-erdő biztosan pályázhat a Gemenc legunalmasabb erdőrészének címére.

A Felső-Telefonos és hitvány füzesének a képével búcsúzom a 2016-os évtől, ami a 2017-es év felől nézve majd az aranykor utolsó évévé fog magasztosulni mostani jóslatom szerint. Boldog új évet kívánok minden olvasómnak!