2014. június 9., hétfő

Ki a Forgó-tóig

Ma  kora reggel elindultam a Gemencbe 

A Makkos-tavak felé vettem az irányt, de olyan irgalmatlan sok volt errefelé a szúnyog, hogy semmire nem jutottam, csak menekültem innen. Máshol sem volt sokkal jobb.

Mindenfelé ingoványok

A kisvasút melletti kettős tölgy végre elérte a listás méretet. Már 2009-ben mértük, akkor 495 cm volt. Nem nagy a gyarapodás.

Utam  csúcspontja a Forgó-tónál volt, de nem ez a vakaródzó szürke gém jelentette ezt.

A tó nagy részét beborította a tündérfátyol

Talán még soha nem láttam ilyen szépnek a tavat. A madárvárta kellemes helyszín volt a nézelődéshez

Előkerült néhány szárcsa is, de egyébként a tavon nem volt nagy mozgás

Utam legörömtelibb látnivalója a tündérfátyol volt. Most először láttam a Gemencben ezt a védett növényt, és egyből a fél tavat beterítette.

A szintén védett sulyomból is akadt

Hát ez a hatalmas csont meg milyen állaté lehetett? 

Embermagasság fölé ér a mocsári kutyatej

Egy szerény 600-as nyár, csakhogy ne múljon el a nap nagy nyár nélkül

Már nagyon várom, hogy egyszer valamelyik színjátszólepkével is találkozzam, de most be kellett érni ilyen közönséges kis vackokkal.

Őszapó

Barázdabillegető

A Bezerédi-síkon keresztül jöttem haza, de most semmi érdekes nem volt. Ez a sík legnagyobb tölgye, hármas törzsű, de csak 530-as.