2018. október 17., szerda

Újra rekordot döntött a Duna, és még nincs vége

Az idén augusztusban 48 cm-es bajai vízszinttel már megdőlt a legkisebb dunai vízállás, a korábbi 51 cm lett a múlté.  Az 51cm sem volt túl régi rekord, 2003-as.
Majdnem nekigyalogoltam.

Ma már 44 cm volt a bajai vízszint, és az előrejelzés szerint még 41 cm-ig fog lemenni. (10.17.)
Egy frászt! Már ma is 36-ra ment le, sokkal nagyobb az apadás az előrejelzésnél! (10.18)
Hogy mennyire nincs vége, arra itt a bizonyíték, a gerjeni zátonyról.(10.19)

A Szent László-hídhoz ugrottunk ki ma, munka után.

Blogomban rendszeresen visszatérő téma a homok fodrozódása, meg a jég mintázatai, meg unalmasan ácsorgó szürke gémek, meg stb. stb.

Nyári fürdőhelyem. A víz most sem volt hideg (16,1 fok) szerintem ebben a védett kis öbölben még egy kicsit több is. Láttam én már ilyen hideg vízben embert fürödni.

Korábban egy quados járt erre, és sok helyen összebarmolta azokat a szép homokmintázatokat, amiket olyannyira kedvelek.

Szerencsére a vízbe nem hajtott bele.

Sok apró finomság, ritmus, kaotikus harmónia.

A sarkantyúk mögötti örvények olyan meredek falú öblöket mélyítenek, hogy ezek partjairól akár fejeseket is lehet ugrani a vízbe. Mármint, ha van elég víz az öbölben.

A gemenci Szabó-kereszt felé nézve mellbevágó a meder víztelensége.

Azok az absztrakt formák!

Csak dolmányos varjak.

Olvastam, hogy elkezdik a csendes-óceáni szemétszigetek begyűjtését. Ha végeztek, lehet folytatni a Duna árterével.

Egy darabig most nem fog ez a kis hajó kijönni a Dunára.

Nagy pechünk volt, abban a fél órácskában, amíg a parton voltunk, felhők takarták el a Napot.