2013. július 7., vasárnap

Keselyűsi szürke gémezés

Ma reggel - a kellő szúnyogellenes biztonsági lépéseket megtéve-  kimentem madárfotózáson tesztelni az új gépem. Először Sárosra mentem, ahol a mielőtt még bármit is csináltam volna, egy hód bukott alá a vízben, és két szarvas szökkent tovább a sűrűbe. Aztán hosszú percekig nem volt semmi érdekes, leszámítva azt, hogy valahol a távolban elúszott két réce, és persze szúnyogok százai zümmögtek  körülöttem.  A kapucnis, vastag melegítős  beöltözés hasznos volt, és az arcomon, kézfejemen megtapasztaltam, hogy létezik  az a szúnyogriasztó mennyiség, amit szétkenve tényleg nem jönnek 3cm-nél közelebb ezek a dögök. 

Egy-két  szürke gém körözött a magasban. Az élesre állítás sebességével meg vagyok elégedve. 

A hosszú unalmas várakozást megunva inkább  a Holt-Sióra menetem át. 

Itt egy szürke gém becserkészését tűztem ki feladatomul.

Kicsit közelebbről is megtekinthettem, hogy lényegileg nem csinál semmit hosszú percekig.  

Aztán egyszer csak mintha lecsapna, de nem mégse. 

Aztán továbbrepült. Legközelebb a sorozatfényképezést is kipróbálom. 

Leszállt egy kicsit messzebb, egy fa mögé bújtam. Ez  a 2-szeres zoom. Figyelmes szemlélő észreveheti  a gémet is. 

Ez ugyanerről a helyről a 60-szoros. A gép ugyan csak 30-szoros optikai zoommal készül, de azt ígérik, hogy létezik egy gyakorlatilag veszteségmentes digitális kétszerezés is. ( És persze vakuljparasztnak még ott a 120-szoros is.) Kipróbálva tényleg elég jó ez a digitális kétszerezés. 

Itt megint hosszú percekig nem történt semmi, csak nézelődött.


Megunva a várakozást kicsit közelebb mentem. A gépet nem tudtam most már a fának támasztani, úgyhogy térdelve, kézből készült az utolsó felvételem. A képstabilizátor megint egész normális képet hozott ki 60-szoros zoommal, kézből fényképezve., 100-as érzékenységnél, 1/200 -as záridőnél.)