2012. július 30., hétfő

Szálka: Oberwald (Felső-erdő)

A szálkai svábok Oberwaldnak nevezték a falutól az Óriás-hegyig terjedő
erdőrészt. A mai turistatérképek persze kötelességüknek érzik lefordítani az
elnevezést.  Tavaly novemberben jártam már itt, akkor találtam meg a
Szekszárdi-dombság legnagyobb tölgyét.
Az Oberwald felé egy halastavat találunk. Nem olyan nagy, mint a híresebb
víztároló, nem is olyan szép, de mindenképpen  intimebb. Ettől nem messze
egy nyírfásban tucatnyi gyurgyalagot láttam röpködni. Ilyen töménységben
még nem láttam ezt a csodálatos madarat.

Dámszarvasok. Mostanában több dámot látok, mint gímet.

A vadászház előtt álló tölgy.
A nagy tölgyet nem találtam meg. Ennek három oka lehet:
1. Elbénáztam. 2. Kivágták 3.Bekerítették a vidéket egy
hosszú kerítéssel (lásd a 2.kép) , és ezen belül esik.



A halastó északi végénél

Mocsári szitakötő. Ma már védett.

Csíkos poloskák.