2012. július 26., csütörtök

Dombóvári fák

Az egykori Dőry-kúria körül lényegileg felszámolták a
parkot a régebbi időkben. A kúriát is sorházakkal építették
körbe az 1970-es, 80-as években.
Dombóváron néhány éve jártam már. Nemrég ugyanazon
helyeket kerestem fel újra.

A védett Dőry-platánhoz most sem jutottam közelebb.

Tekintélyes tölgy  a szigeterdei sánc mentén, odúval.

Kőrisek

A park legidősebb fájának Szuhay Mátyás kurucvezér
fája tűnik. Három éve nem sok esélyt adtam a
betonnal kiöntött fának, de még mindig él. Szuhay Mátyásról
három éve még azt írtam, hogy a terület juhásza volt,
de most a hagyományosabb kurucmúlt tűnik az eredeztetés
helyes forrásának. Persze továbbra is nyitott kérdés, hogy a
felvidéki 17.század végi kuruc harcokban jeleskedő
kevésbé ismert vitézről miért neveztek el fát Dombóváron,
amikor az akkoriban még hódoltsági területnek számító
országrészben valószínűleg soha nem járt.

Kossuth is itt marad a parkban a nyugalmat árasztó hársak közt, és
csak kópiájának kell majd a pesti nyüzsgést és  a politikai demonstrációkat
elnéznie.

Deák barátilag megérinti Mészárost.