2021. május 3., hétfő

A hódok és a pókbangók földjén

A keselyűsi Holt-Sión magasan tartják a vizet a halak ívása miatt. A Siózsilippel itt pótolható a már rendszeresen kimaradó tavaszi árhullám.

Fantasztikus  pókbangó egyedszámokkal...

...beindult a kosborszezon Keselyűsben.

Pillanatnyi benyomásoknak engedelmeskedve bevetem magam a gemenci rengetegbe. Rögtön hódrágta hatalmas fákba botlok.

Tőzikék ezrei.

Hódlyukak.

A Holt-Sió és egy kis kobolya közt a hódok kis csatornát ástak ki.

Szokatlan, de egy nyáj legel a gemenci sűrű erdőben. 

A Holt-Sió, de nem az ahol a pecások is vannak, hanem a másik vége, ami kevésbé ismert.

Az élő Sió. 

A Sió egyik foka. A Sió medrében régen itt a Duna folyt. 

A Holt-Sió vége.

Minden partmenti nyárfát szépen végigrágtak a hódok.

A Sió egyik újabb foka. Most ki tudtam kerülni, de 500-as Dunaszintnél már gázoltam itt át a jeges vízen.

A hódok elég alaposan kidöntötték ezt a part menti nyárfasort. 

Ismertem már ezt a fehér nyárfát, de még nem mértem. 588cm

Ez a pókbangó már a tengelici Pókbangós-réten van. 

Nemrég jártunk itt, akkor még persze nyoma sem volt a pókbangóknak.



A rét egyik felén alig akadtunk pókbangókra, és sokkal több volt pl. az ernyős sárma.

Egy vizenyős ér melletti fasorban nagy égerre akadunk.  Alacsonyan ágazik el a jobb oldali ága. A másik kettő egyben lévő 270cm. Ha a mellmagasság alatti harmadik ágat is belemérem, akkor  350 körüli,

A fasortól különállóan egy szép 260cm-es éger. Elég bénán tudtam csak lefényképezni, az alját kicsit levágta a mobil, mert abban nem látom normálisan a képet.

Kakukkfűből is rengeteg van.

Sűrűsödik az állomány.

Aztán jönnek olyan helyek, ahol annyit látok, mint életemben még soha.

Régen itt is legeltettek. A kút még megvan, a gémje már belezuhant a vízbe.

Vizenyős foltok. A múltkor itt még alföldi szikeseket idéző madársereglet volt, de ennek már nincs nyoma.

 
A Pókbangós- rét távolról. Repceföldek közé ékelődött.