2021. március 12., péntek

A Sárközben

Egykori tanárunk, Ács(Auerbach) Lipót nyomán Decsre látogattam, még a múlt héten, néhány lyukasóra alatt.

Kiugrottam a Lankóci-Kis-Duna mellé, megnézni, hogy meg van-e még a nagy diófa. A földek közt az egykori Bogra-puszta helyén kis facsoport. Azt a fehér nyárfát is érdemes egyszer megnézni újra, mert közben lejjebb ment a listahatár. Rég jártam itt.

Gyermekkorom kólája.

Amikor régebben itt jártam, víz volt a mederben. A diófát nem találtam.

Könnyen lehet most a mederben haladni, őzek ugranak szerteszéjjel.

Egy nagy vénic szil megállásra késztet.

Most esik le, hogy a centi az autóban maradt. Ma nem lesz mérés. Szerintem amúgy is olyan  380-as.

Ez Cserenc. Ennek szép parkja van. Több mint 10 éve jártam itt. Vadaspark, vadászati bemutatóterem, gondozott park, sok minden szép volt itt. Vajon mi lehet most vele? 

A Zengő is idelátszik.

Decsi hangulatok 1.

Decsi hangulatok 2.

 
Megtalálom Kalán István házát is, amiről Ács(Auerbach) Lipót így írt egykoron: "A házban benn pedig az ízléstelenségek valóságos orgiát ülnek." Auerbach Lipót, a Sárköz néprajzának a felfedezője, kicsit másként gondolkodott még a néprajzról, mint a ma szokás.