2018. november 24., szombat

Ugrás a papdi kápolnához

A papdi kápolna
Kaposvár felé haladva volt annyi időm, hogy egy hirtelen ötlettől vezérelve a szokásos Szekszárd-Hőgyész-Kurd-Dombóvár útvonalat a csak némileg hosszabb, de sokkal kalandosabb Szekszárd-Tevel-Lengyel-Kurd kitérővel helyettesítsem. Lengyelnél több alternatíva van: Annafürdő, kastélypark, de a most egy improvizatív ötlettől hajtva a mekényesi elkanyarodó közelében induló erdei feltáró útra hajtottam, amiről a Sáncot lehet elérni. De mivel a Sáncon már jártam, ezért az úton haladtam tovább, lássunk hova érünk jelszóval. Az út nyilván nem városi autóra van méretezve, de azért óvatosan járható.
Egy helyen megálltam, és felmásztam a domboldalra.

November utolsó virágai.
 
Valamiféle kilátás.

Hat holló körözött felettem, és változatosan károgtak.

Sok a szúrós csodabogyó.

Erdei bagatell.

Ahogy sejtettem, rövid kitérővel a világ egyik legnyugodtabb helyéhez, a papdi búcsújáró kápolnához lehet kiérni. Szerencsém volt, nem volt sem traktor- , sem láncfűrész zaj, csak csend és hollók.Azt meg ugye mondanom sem kell, hogy egy teremtett lélekkel nem találkoztam.