2014. március 29., szombat

Szerencsétlenkedés Taplóson

Tőzikék a Tolnai-Holt-Duna partján

A holtág ma reggel. Ma ismét kinéztem Taplósra, mert Tóth Gábortól kaptam üzenetet, hogy az ismert kettős óriás fűz menti susnyásban áll egy nagy kettős törzsű nyár. Ma igen szerencsétlen napom volt, nem csak a centit felejtettem otthon, hanem a fényképezőgépem  memóriakártyáját is. Így a belső memóriára voltam kénytelen hagyatkozni, kevés képet tudtam csak csinálni, azokat is egészen lebutítva. Pont annyi kép készült, mint amennyit itt bemutatok. Mondjuk annyira nem kár érte, mert túl sok újszerű kép nem készült, és jobbára csak ismerős fák kerültek megörökítésre.

Kedvenc gyepem a listás fűzzel

Rét másik sarkában a másik listás fűz.

Van itt egy 620-as nyár is, amit eddig elfelejtettem Györgynek megmutatni. Pedig régóta ismerem.

Nem nagyon lehetett madarazni ilyen lebutított felbontással

Közel a vég, de a füzek nagyon kitartóak, legalábbis állapotukhoz képest

Tipikus

Erről a nyárfáról van szó. Innen tényleg nem túl meggyőző. Kb.120cm-nél hasad.

Innen jobban mutat. A jobb oldal önmagában is 600-as közeli lehet, együtt pedig lehet vagy
 750 úgy ráérzésre.
Egy frászt, még ennél is nagyobb, Tóth Gábor 870cm-nek mérte.

Egy füzes ott, ahol régen  a Duna folyt

A paléi nagy nyár egy lyukas füzzel

A Taplósi-gyep listás tölgye.