2014. március 27., csütörtök

Ismét a Tatos-tónál

Ma ismét kimentem a Tatos-tóhoz, amit a hónap elején már felkerestem.  Most jobb idő volt, és érdekesebb dolgokat láttam. Meglepetésemre nem voltam egyedül, nádvágókkal találkoztam. Sok őzet is láttam, illetve hallottam cuppogni az ingoványban.

Ez egy véletlenül elsült kép, de olyan hangulatos lett, hogy megtartottam

Szokásos, lassan már unalomig ismételgetett elhúzó tőkésrécés fotó. Más madarat nem nagyon láttam, leszámítva egy-két bíbicet, de ezeket is inkább jellegzetes hangjuk alapján lehetett beazonosítani.

A csatornák mentén az egész ingoványt kényelmesen át lehetett szelni.

Tipikus

Egy-két hét és helyenként tömeges lesz a viziboglárka

Tipikus

A területet átszelő csatornának a Szekszárdi-összekötő-csatorna nevet adták. Nyilván ez is egy régi fok, vagy Sárvíz-ág maradványa. Majd egyszer megpróbálom  beazonosítani, ha lesz időm.