2024. október 28., hétfő

Grábóci veszteségek

Kilátás a szálkai tetőről a Mecsek felé. Előtérben Hidas.

A grábóci Szt. Vendel.

Sváb kereszt.

Alpesi hangulat.

A legelőn át a dombság belseje felé.

Még egyszer.

Holló.

Balról kerítés, jobbról is az. 

Hagyásfák. 

A grábóci völgy végén egy igen szép, de elhagyott erdészház állt. Úgy eltüntették, hogy nyoma sem maradt. Csak a három fenyő utal arra, hogy egy szép, pofás kis épület állt itt egykor. Ilyen volt 2020-ban.

Itt meg istálló és szérű állt. 

Elindulok egy 504 cm-es listás tölgy felkutatására. Nem volt még rajta a Pósfai-listán. 

Kicsit keresnek kellett. 2019-ben találtam meg, 2020-ban is felkerestem. Azt hittem egyből meglesz.

Azért kerestem annyit, mert alapvetően függőlegesen kerestem. Nem volt egy szépségdíjas, a tövén odvasodott is erősen, nem csoda, hogy kidőlt. Nyurga termetét itt csodálhatjuk meg régi képen, 

Atalanta lepke, a későősz gyakori lepkéje. 

Nagy gyöngyházlepke szezonvégi formában.

A szép kis grábóci völgyet beerdősítették, juharfákkal. 

Felkaptatok  a völgy feletti panorámaútra.

Gyújtoványfüvek, a késő ősz jellegzetes virágai. 

A grábóci völgy alsó szakasza.

A grábóci völgy felső szakasza.

A szerb kolostor.

A falu.

Erdőpusztulás.

Lassan araszolgat a lista felé ez a 490-es tölgy, de legalább ez meg van még

A tölgyek szép csoportja.

Még vannak kikericsek.

Akácosnak előkészítve.

Egerészölyv, hagyományos stílusú vadászata.

Csaknem listás fűz az út mellett.

A Grábóci-völgy eleje.

Egerészölyv, új stílusú vadászat közben.

Faluközpont.