2023. január 23., hétfő

A Szekszárdi-dombságban: Szürke és fehér

Szombaton egy napra beköszönött a tél.
A  ház körül 1-2 cm-es hó volt. Gondoltam, a szőlők közt a legrövidebb utón felszaladok kis dombságunk legmagasabb pontjára, ahol több havat reméltem. 
Mi 110m magasan lakunk, 270m magasságig mentem fel. Jó lett volna persze feljutni a Dél-Dunántúl Olimposzára, a Zengőre, de a hegy lábáig is csaknem egy  óra az út. Nekem meg kb. összesen volt ennyi időm. 
Úgyhogy a faluhelyi szőlők közt elindultam felfelé a tavasziasan barkásodó, de most visszafehéredő erdőszéleket érintve. 
Az erdő szélén egy teljesen tájidegen fehér nyár a jellegfa. 
A galagonya bokrok közt az egyik kilátópont felé tartok. 
Itt tényleg markánsan több a hó, mint lent a városban. 
A galagonya algúton át irány a kilátópont!
Íme!
Gondoltam, a nagy szurdikon megyek fel megint az Óriás-hegyre, de a szurdikba szúrós folyondárok sokasága lógott be. 
Úgyhogy a szurdik melletti meredek, csúszós úton kaptattam felfelé.
Egy kis szín.
Felértem. 
Aztán megfordultam és ereszkdetem lefelé.
Még néhány kép a ritka, hóbaöltözött tájról.
A Baranya-völgy vége, a Kis-Baranya. Alján az Attila-birtok.