2019. július 23., kedd

"Erdőfürdőzés" Üveghuta körül

Évek óta járom az erdőt- tegnap éppen Üvegutára ugrottam ki "csak úgy"-  és csak most szembesültem vele, hogy én lényegében gyakran "erdőfürdőzőm", annak persze misztikus baromságai nélkül.
Erdőfürdőzésre kiválóan alkalmasak ezek az "alulturizmus" jeleit mutató erdők, hogy megalkossam  túlturizmus Tolna megyére vonatkozó ellentétpárját. (Na jó, néha egy-egy fürdőhelyen itt is tudnak sokan lenni.)

Minden lényegeset leírtam már erről a vidékről is. Ilyen képeknél pl. azt szoktam írni, hogy itt a tarvágások így meg úgy... De most sokkal tudományosabb leszek, és a Global Forest Watch megfelelő térképét idézem be,  ami rózsaszínnel mutatja a tarvágásokat, kékkel az új erdőket 2001-2018 közt. Ezt lehet tanulmányozni Üveghuta környékén.

Itt is akad most a védett c-betűsből, éppen c-betűjét mutatja felém.

Gyöngyház lepke
Az üveghutai temető.

Kis ezerjófű

Szeplős szegfű. Reménykedtem valami komolyabb növényekben is, de nem találtam semmit.

Ismét egy szép kilátás.

Halott fa.
Benéztem a Hosszú-völgybe is.

Itt egész pofás kis hegyi patak jellege van.

Ime.

Még két védett rovar: Kisasszony szitakötő.

Fehér sávos lepke.