2014. február 12., szerda

Csapongás a környéken

Ma kevesebb mint két óra alatt három helyszínt is végiglátogattam a környéken. Indításnak kiugrottam a szedresi tarka sáfrányos rétre, hátha nyílik már ez a kis szépséges növény ebben a bolondos télidőben. Január végén már a március közepi viszonynak felelt meg minden, aztán jött két hét tél, most meg megint március közepi az idő, de tarka sáfrányból még (vagy esetleg már?) nincs semmi.

Piros bogyók vannak a löszvölgyek dzsuváiban. Meg quados nyomok mindenfelé.

Gaz

A meredek löszfalról rálátni a tolnai dombokra

Az eseménytelen szedresi tarka sáfrányos után az útba eső Kabszeg-tói természetvédelmi területre is kinéztem. Itt már barkásodnak a füzek

Eddig mindig eseménytelen volt ez a hely, és állítólag már csak árnyéka egykori önmagának. Most sem volt másként. Az biztos, hogy az aranyvessző és a gyalogakác ural hatalmas területeket.

Fűzkéreg

Tipikus

"Vigasztalásul" irány a Sáros.  A Gemencben nem kellett most sem csalódnom. Indításnak kárókatonák a Holt-Sió és a Sáros összefolyásánál.

Itt friss, erőteljes hódrágásokat láttam. Először arra gondoltam, hogy ez örvendetes fejlemény. De lehet, hogy hamarosan másként kell gondolnunk a hódokra?  Mindenesetre a Gemencben még nagy invázióra egyelőre  nem kell számítani. 

Széncinkék garmadája

Barátcinkék mutatóba

Tőkés récék tömegei

Életem első kis fakopáncs fotója...

...és a sokadik nagy kócsag.