2012. január 28., szombat

Mecseknádasd: A Gelsenkippl gesztenyése

A Mecsekben már javában barkásodik a mogyoró, nemsokára kezdődik a
pollenszezon

Kilátás a Stickerschsberg felé. Régen itt szőlők voltak. A hely, ahol jártam
közel van a Turnackerschgrabe-hez, az egyik szurdokvölgyemhez.

A hunyor is tömegesen bimbózik

Meglepett, hogy a Gelsenkippl (Szúnyog-domb) oldalában gesztenyefák
állnak.

Sőt, nem csakhogy állnak, hanem akad tekintélyes méretű fa is. A szúrós
termés sokfelé hever, úgyhogy akad még élő fa is szép számmal.

Egyre másra tűnnek elő a gesztenyék a be erdősült domboldalban.

A dombtetőn igen tekintélyesek is akadnak.

Lenyűgöző példányok.

Ez a kettős törzsű biztos, hogy listás méretű, bár alacsonyan ágazik.
Talán  a másik is az. Annyira nem számítottam itt ilyen fákra,
hogy semmi kelléket nem hoztam magammal.

Én naiv, azt gondoltam először, hogy ez a gesztenyés csőszének a házikója.
De nem, ez egy komfortos vadles, ami egy etetőhely felé néz, magasról
ejtve a vadászetikát. Ilyent a Gemencben nem látni,- bár Shg szerint mégis- de
másfelé sajnos bevett gyakorlat, hogy az állatokat beetetik, aztán lelődözik őket.