2020. december 23., szerda

Tavaszi rajzás karácsony előtt

Az utóbbi időkben szokatlan tünemény tűnt ma fel Szekszárd környékén: a Nap. 

Ez minket is rajzásra késztetett: Irány a Batikereszt-kilátó. 

Most ránézünk azokra a dombokra, ahonnét a minap még a szürke Kerék-hegyet láttuk. 

Ez már a kilátóból készült, egy vadászhely a Bati-hegy előtt. 

A Bodzás-dűlő szőlői, háttérben a Sötét-völgy.

A tavaszias időben az atalantalepkék is kirajzottak. 

 
Délután irány a Gemenc. A minap látott kőriseket mértem, meg más fákat is. 

Bolyongásaim során új fákra is akadtam. Ennek a kettős tölgynek hiányzik 20 cm, hogy igazi dendromán szenzáció legyen. 

Nem a kerületéből, mert az megvan 600cm, hanem a törzsek szétválásából, mert kicsit alacsonyan ágazik.

Egész elszoktam már a kék ég látványától. 

A Gemenc legnagyobb szilje ismét bámulatba ejtett. Már túl az 580 cm-en is!

Egy sor 400-as tölgyet mértem. Valahogy ha elérik a 400 valahány centit az itteniek, elkezdenek pusztulni. A Kutyás-tölgy is 460 körül volt csak, amikor kidőlt. 

Persze vannak kivételek. Ezt régóta figyelem. 2010-ben fedeztem fel, akkor 475 cm volt. Öt éve mérte meg a nemzetközi dendromán találkozó mezőnye, akkor  490 cm  volt. 2017-ben 497-nek mértem,  most 506-ot kaptam.  Egyenletesen, szépen növekedik, pedig ágai már potyognak. 

Ismét a Keselyűsi-Duna "medrében".

420 cm a minap talált kőrisem, teljesen szabályosan. 140-150 cm-nél válik szét. 

Gombák. 

A Budzsák nevezetű részre is benéztem. 

Itt  nyolc éve tűnt fel nekem egy tölgy, ami akkor 485 cm volt. 

Most 496 cm. Nincs túl jó állapotban. Nem biztos, hogy meglesz az a 4cm. 

Többször megfogadtam már, hogy bolyhos mackónadrágban nem megyek gemencezni.  Ezeket a ragadós terméseket nem egyszerű dolog eltávolítani. 

Végezetül egy szép luc. Ez az igen formás fenyő lett az idén a város karácsonyfája. Ezzel kívánok boldog karácsonyt mindenkinek!