2018. február 4., vasárnap

Egri fák

Egy helyi védettség alatt álló szép, de azért mégiscsak vékonyka törökmogyoró a Bazilika és a Líceum közt.
Szombaton, reménytelenül vacak időben, Egerben tettem egy kisebb sétát.
Az alábbi fényképek azt mutatják, hogy esőben is lehet fényképezni. De nem biztos, hogy érdemes.

2012-ben még  egy hatalmas bálványfa állt Gárdonyi Géza sírja mellett. Aztán valaki már mondta (talán Szél Győző) , hogy kivágták. És tényleg.

Egerbe dendromán szempontból teljesen felkészületlenül érkeztem, mert annyi minden mással voltam elfoglalva, és még azt sem tudtam, hogy lesz-e időm szétnézni. Annyira emlékeztem csak, hogy itt is mint Gyulán,  a strandon áll egy hatalmas platán. (Valójában kettő.) Ezen kívül egy érsek-kerti platán és két temetői tiszafa adja Eger listás fáit. Ez a termetes ostorfa valószínűleg listás, a Hatvani kapu téren áll.

Az Érsek-kert barokk kapuja. Ez alapján én nagyszerű parkra számítottam. Előtte még áll két szép tiszafa, de azt nem tudtam fotózni, mert az eső elől oda behúzódó hajléktalanok rossz néven vették fényképezőgépes közeledésem.

Néhány figyelemre méltó, közel listásnak tűnő vadgesztenye.

Élénk madárélet. Fakusz.

Meggyvágó.

Impozáns kerületű, de több törzsű mezei juhar a kert déli végén.

Listás, csaknem 7m-es platán.

Törzsén furcsa testhelyzetben rögzült egy kimúlt közép fakopáncs. Voltak fotós elképzeléseim még a nekrománia jegyében, de egy városi eb, egész egyszerűen odaugrott, és az én és gazdájának erős tiltakozása ellenére elkapta és elrohant vele.

Mégse dög legyen az utolsó képen, úgyhogy ezzel a szép esős platánképpel búcsúzom.