2014. május 7., szerda

Kosborozás a Mandulásban

Hétfőn reggel a Mecsek-oldal Mandulás nevű részére ugrottam ki. Gondolom régen itt mandulafák lehettek, talán még vannak is. Mindenesetre egy kis időt az erdei tornapálya környékén szerencsétlenkedtem, de aztán rám köszönt a vadászszerencse egy nagy ezerjófű képében.(5000 Ft) Életemben először fotóztam a fajt.

Aztán rengeteg tövet láttam még, de még nem voltak kinyílva

Aztán egy majomkosbor (50.000 Ft)is akadt.

Kosboros ösztönöm azt súgta, a hely kimerült, úgyhogy a tornapálya mellől továbbálltam. Ösztönöm egy karsztbokros rétre csábított. Nem is sokat kellett mennem egy újabb majomkosbor felfedezéséig.

Aztán jött sorba a többi, és a majomkosborok hamar érdektelenné váltak. ( Az ezerjófüveket már le se fotóztam.)

A rét sztárja kétségtelenül a szarvasbangó (250.000 Ft) két példánya lett. (De lehet, hogy nem is szarvasbangók, remélem valaki szakértő majd hozzászól!) 

Természetesen ezt a szép, különleges növényt sem láttam eddig, és valószínűleg nem is nagyon fogom már többet.