2012. december 16., vasárnap

Köd, jég,hó, Budzsák

Keselyűsben kinéztem a Holt-Sióra. Nagy volt most a csend,
csak egy karókatona húzott el nehéz röptével, távolabb néha egy
szürke gém károgott.

Irány a Kutyás-nyiladék. A tegnapi esők jéggé fagyva borították be a tájat,
félelmetesen csúszkált a gumicsizma a jeges keréknyomban.

A kutyás tölgy. 450cm-rel fog kimúlni. Már nem nő tovább.
A tábla csak egy kicsit lett rozsdásabb az elmúlt két év alatt.

A budzsáki részen folytattam utam. Itt tavaly márciusban jártam már.
Errefelé nagyon szép erdők vannak, nem kell kilométereket gyalogolni
telepített nyárfások mellett. A legnagyobb fája ez a 485cm-es sudár tölgy.

Sok ilyen sudár tölgy és kőris nő errefelé.

Az Ásás (Keslyüsi)-Duna medre most száraz, nem úgy, mint tavaly
márciusban.

A száraz mederben gyalogoltam végig. Egy ölelő tölgy.

Eredetileg azt terveztem, hogy Budzsákon csak keresztülgyalogolok a
Gemenc mélyebb rétjei felé, de távoli puskalövések hangja arról győzött meg,
hogy okosabb dolog itt száraz mederben gyalogolni egy kört. 

Még egy kép a terület legnagyobb tölgyéről