2023. augusztus 11., péntek

Dombságunkban

Egy ide, egy oda. Keselyűs után jöjjön kis dombságunk. Szintén két séta képei.

Nagy attrakciókra nem számíthat az ember, de a túltartott vadállomány megbízhatóan hozza magát. Gímszarvast én már évek óta nem láttam, bőgés idején sem hallani már annyit, mint egy évtizede. A dámok talán átvették az uralmat?

Tipikus.

Kilátás az Óriás-hegy nyergéről.

A sokszor fényképezett Bati-hegy.

A hidegfront betőrés utáni tiszta időben messzire látni. A simontornyai nagy antenna.

Az Óriás-hegy oldalában nagy tarvágást nyitottak. Ennek érdekes színfoltja.

Még maradt valami a felhőkből.

Megint dámok.

Ez már a kilátóból van.

Békés völgységi-hegyháti táj.

A dombokon túl a Gemenc.

Az úzdi és a medinai torony.

Egy nőstény szarvasbogár szerencsétlenkedésére lettem figyelmes.

Próbált felállni.

Már az oldalán.

Biztató.

Mégsem sikerült.

Új próbálkozás. A fűszál segít.

Újra biztató a helyzet. 

Gyors átlendülés.

Siker!

A réti iszalag május végén szokott nyílni. Én eddig csak a Gemencben láttam a környéken. Itt most augusztusban is utóvirágzik...

...sőt, bimbói is vannak.

A Szarvas-szurdik vége délutáni napfénnyel.

 
Egy éjszakai, Tejútas fényképpel is megpróbálkoztam. Íme az eredmény.