2022. március 13., vasárnap

Három hétvégi séta: 1. A Bükk-völgyben

Péntek délután kis dombságunk néhány löszgyepét jártam végig...

...azzal a reménnyel, hátha találok valami tavaszi növénykülönlegességet. 

Így ereszkedtem le a kevéssé ismert Bükk-völgybe is. 

A Bükk-völgyben nem vezet turistaút, gondolom azért nem, mert alapvetően vadászterület. 

A kisebb gyepfoltok is ennek vannak alárendelve. 

Késő délután a napfény is alig süt már be a völgybe. 

Azt szinte mondani sem kell, hogy nem találtam semmi érdemlegest, így maradtak ismét a hunyorok. 

A Bükk-völgy északi oldalán elég tisztességes erdők vannak szekszárdi viszonylatban. Az erdő alja zöldell a rengeteg hunyortól. 

Dendromán szempontból a jelentős méretű galagonyák érdemelnek említést. 

A Szarvas-szurdikon már aranyló alkonyatban bandukolók végig. 

A Szarvas-szurdik mellett is van egy-két gyepfolt, ezeket is átnézem, de hiába minden. A Zengő viszont szépen idelátszik. 

A Batikekereszt-kilátóba is felmegyek, de a nap már lealkonyult, mire felérek.  

 
Utam térképen. A Baranya-völgy tetején álltam meg autómmal, majd betonozott úton a Szarvas-szurdik végénél lévő elágazási pontig mentem. Itt jelzetlen úton ereszkedtem le a Bükk-völgybe, néhány löszgyepet érintve. A völgyből a kék kereszt meredek útján jöttem fel. Végigmentem a Szarvas-szurdikon, majd a kilátó érintésével tértem vissza az autóhoz. Kb. 7km-es út volt.