2020. január 17., péntek

A németkéri Hetes Tölgy

Pont így képzeletem el a Hetes Tölgy fele vezető utat. Hitvány akácosok és egyéb gyomfák.
Még kezdő dendrománként kaptam meg két vajtai tölgy koordinátáját, de már nem emlékszem kitől. Évekig csak egy öreg Tolna megye térképemen szerepelt ez a két koordináta, aztán felvettem őket a falistámban. Torma Zoli látott  fantáziát ebben a fában, úgyhogy ösztönzésére kicsit utánanéztem. Kiderült, hogy nem is vajtai, hanem németkéri ez a fa, egész pontosan a Németkérhez tartozó Szluhapuszta közelében van, és a helyiek közében eléggé ismert. Egy mezőföldi teljesítménytúrán egy kollégám (és volt tanítványom) le is fényképezte, blogjába is feltette. A kép a koronát ábrázolta, ez alapján eléggé szétágazónak tűnt, de a kollégám nem emlékezet már arra, hogy mennyire volt együtt a törzse. Úgyhogy ideje volt felkeresni, Dunaújvárosból jövet útba is ejtettem.

Szluhapusztáig meglepően jó út volt, itt egy sertéstelep szélén álltam le. Alig 300-400m kellett mennem egy mezőföldi hitvány erdőben, ahol az ilyen ostorfák már a jobb fák közé tartoztak.

Aztán felsejlett a Hetes Tölgy.

Első ránézésre nyilvánvaló lett, hogy alacsonyan szétágazó, de nagy fa.

Tényleg hét törzs volt egyben, egyik ága már kidőlt, de van ahol csak 50cm tartja össze őket.

Itt van a kidőlt ág.

Még a bal oldali rész két törzse van leginkább egyben, de ez a kettő is csak egy gyenge 400-as.  "Játszásiból" lemértem a hat ágat egyben is, ez felül volt a 9m-nek is.

Még egy kis bagatell egy zúzmarás ágvégről...
... aztán irány hazafelé. Ennyi volt a németkéri Hetes Tölgy.