2019. november 8., péntek

Egy zsibriki szurdok és más érdekességek

A geocaching mozgalomnak kétségtelenül nagyon gazdag honlapja van, amit nagy haszonnal magam is gyakran nézegetek. Ez hívta fel figyelmemet egy Zsibrik mellett lévő löszös szurdokra. A mellékelt képek alapján a szurdok ugyan nem volt elsőrendű látnivaló, de egy utat megér, gondoltam. Úgyhogy ma ködös, szemerkélő időben ide látogattam ki, a "minden időjárásnak megvan a maga hangulata" elv jegyében.  

Zsibrik határában két halastó is van, ennek megfelelően rétisasos, fekete gólyás vidék. Rétisasban reménykedtem is. 

Nem is kellett csalódnom. Háttérben egy kárókatona.
Ez utóbbiak szép nagy csapata körözött a tavak felett, ami hangágyúk beüzemelésére sarkalta a tavak tulajdonosát. Szerencsére azonban erre kicsit később került csak sor.

Nyáj.

Aki lemaradt a nyájból.

Ők is lemaradtak szexelni.

Miközben én a szexhez készülődő birkákat figyeltem, egy közeli fáról elstartolt egy rétisas.

Két normálisabb képet tudtam lőni róla.

Valahol itt kell letérni a dzsuvába a szurdok felé.

A szurdokban.

A szurdokban. Valóban nem különösebben érdekes szurdok. Ebben a völgyben számos ilyen nyílik még. Hátrább egy-kettő természetvédelmi területté is lett nyilvánítva, mert a bevágódás feltárta az ősi kőzeteket is. Abban reménykedtem, hogy itt is találok ilyent, de nem.

A köd hálás témája.

Ezek közt a pókhálók közt akadhatunk ilyen vízcseppfüzérre.

A kitelepítésig a határt a zsibriki és mőcsényi svábok gondosan művelték. Ennek szinte utolsó emléke ez a kis düledező ház.

Mohás ágak 1.
Mohás ágak 2.