2021. január 16., szombat

A téli Templom-hegy

Mint Chamonix-nak a Mont Blanc, mint Schladmingnak a Dachstein, az Mecseknádasdanak a Templom-hegy. Csak a lépték más egy kicsit.
A komor hegy havas....

 
...de lent a faluban alig van már hó. 

A Templom-hegy számos mély szurdokát már végig jártam, de a hegy csúcsán még nem voltam. Ma ezt a hiányt is pótoltam.  

Csak az út elején van turistaút. 

Hirtelen ötlet volt a csúcshóditás. Nem is volt nálam fényképezőgép, csak mobil. 

A kocsiban volt centi és GPS, úgyhogy a lelki szemeim előtt megjelenő hatalmas ősbükkös katalogizálása sem jelentett volna problémát. Innen a fényképezőgépemmel már beláttam volna Óbányára.

Mérésre azonban nem került sor, mert a hegy teljes egészében gondos erdőművelés alá esik. 

Innen Bonyhádot lehetett volna fotózni a fényképezőgépemmel. 

Nemhogy ősbükkös nem volt, de komoly esély volt arra, hogy a hegy oldalában lévő valamelyik tarvágás egészen csúcsig ér. 

Szerencsére ez a legrosszabb forgatókönyv nem valósult meg. A Templom-hegy hatalmas tömbjének  lapos csúcsán vegyes erdő. Egyes térképek szerint 471m, mások szerint 465m, Az én GPS-em 467 m-t mért. 

A mobilokat eleve szelfizésre találták ki, úgyhogy egy ilyent én is lőttem a csúcsot jelző beton szintezési ponttal. A blog amúgy sem magas esztétikai nívóját ez a kép nem emeli, de legalább jól dokumentálja a pandémia bezártságában elhanyagolt külsőm. 

A csúcson koszlott hunyorok sokasága bizonyítja, hogy a hidegfrontbetörés előtt volt azért tavaszias idő is. 

A csúcs legérdekesebb lelete ez a kőkocka. Alighanem ez  a szerb megszállási övezet határát jelzi. 1918-1921 közt a határ valóban itt Nádasd felett húzódott.   Egy tárgyiasult bizonyíték arra,  hogy akkoriban még Trianonnál rosszabb megoldások is a pakliban voltak. Az itteni határ egy másik bizonyítéka a Legénysír is.

Sok a szúrós csodabogyó, és a széldöntötte fa. Most is kellemetlen, hideg szél fújt a hegyen. 

Kilátás a Zengőre. 

Az utam GPS térképe. A Réka-völgyi hétvégi teleptől indultam. 79 percig tartott az út.

Az út többi adata.