2017. november 25., szombat

Baja környéki rövid nézelődések

Baján volt dolgom, utána egy  kicsit "fáztam." Egy rövid portya során a Duna partján néztem szét.

Őszi giccs

Itt nem voltak igazán nagy fák.

Átvágtam a Marica-fok felé. Itt hatalmas pusztítást végzett egy (vagy több) vihar.

A legnagyobb meglepetés ennek a fának a kidőlése. Valamilyen okból hiányzott a listáról, pedig mérve volt, nálam 750cm körüli értékkel szerepelt.Most már ennek tényleg nincs jelentősége. Itt van róla kép.

A 650-es környékére most nem lehet  ráísmerni, de legalább szépen érvényesül ez a nyár.

A környék jól ismert, 980-as óriásának is félbetört egyik nagy ága. Ez a fele már korábban teljesen kiszáradt. Sokat vesztett ez az utóbbi években szépségéből. Kíváncsi vagyok, lesz-e még  következő tavaszon zöld ága? A 450-es szil sincs már meg, az is kidőlt.

A 980-as közelében lévő hármastörzsű jól van.

Volt még egy kis időm csámborogni a környéken, ez volt az egyetlen izgalmas momentum.

Rázoomoltam. Kerítés mögött volt, úgy ítéltem meg, hogy ezért nem érdemes mászni. Vagy lehet, hogy csak öregszem?

Másik rövid kitérőm Szeremle környékére vitt. Kinéztem  a holtágra.

Nagyon alacsony most a víz.

Mindenfelé zátonyok.

Én ennyi hattyút egy helyen még életemben nem láttam.

Jóból is megárt a sok. Gondolom északi vonuló példányok lehetnek.

Hát ezek meg mik lehetnek? Valami díszlibák?

A lista most már nyitott a házi diók felé is. Kár hogy ez kerítés mögött volt.

Dunafalva feléé haladva a töltésen kiszúrtam ezt a hatalmas 940-es nyárfát. A mérettel nincs is baj, a kérdés az, hogy elmegy-e egy fának?

Felkerestem a 2010-ben éppen 5m-esnek mért nyurga tölgyet. Emlékszem, akkor Györggyel és dr. Nebojszki Lászlóval nagyon megszenvedtünk, mire a sűrűben elértük. Most sem volt sokkal könnyebb dolgom. Ami meglepett, az a csekélyke gyarapodása. 8 cm-et nőt mindössze.