2021. április 14., szerda

Téli túra a Zengőre tavasszal

A Zengőn 12-15 cm-es hóban. Ma 16:57-kor készült ez a kép. 

 
Ma tanítás után kedvem szottyant egy kis téli túrára. A Zengőt megpillantva már tudtam, hogy ez ma teljesülni is fog. Utam nagy részét szemerkélő esőben tettem meg idáig, de itt már nem esett, és a Zengő is éppen levetette utolsó felhőfoszlányait. 

15:35 -kor indultam, 16:18-kor 420m méter magasan a száltam ki az autóból, és kezdtem meg utam a Zengő csúcsa felé. A hóhatár kb. 390m-nél húzódott. 420m-en a hó persze erősen olvadt. 

Ahogy mentem felfelé, egyre vastagabb maradt a hóréteg. Sokan járhattak ma errefelé, mert sok nyom volt.  

Én összesen 4 emberrel találkoztam. Egy oldalsó úton még szűz hó volt kb. 500m magasan. 

Nyomok csak a Zengő felé vezettek. A képen egy magányos hölgy is felfedezhető, akit hamarosan megelőztem. 

Egyre nagyobb hóban egyre kevesebb nyom. 

  
620m-en egy kis pihenő van. Itt könnyen lehetett hómagasságot mérni. 14 cm-t mértem. 


A csúcs alatti gerinc. 

Innen egy kicsit feltárul a táj. 

A csúcs közelében igazi téli világ van. 

Itt egy fiatal pár jött szembe, a csúcsról már visszafelé.

A kilátóban egyedül voltam. 

Itt is olvadt  hó, de alig. Viszont kellemetlenül hideg szél fújt. 

Kilátás nyugat felé. Bal oldalon a pécsi TV torony, jobb oldalon a Hármas-hegy.

Kilátás kelet felé. A Réka-völgy hómentes, a Templom-hegy viszont havas. Az idén már 2-3 cm-es hóban voltam a templom hegyen. De az január közepén volt, most meg már április közepe van. 

Ráközelítek a Hármas-hegyre. 

A legszebb kilátás talán észak felé van, a Dobogó irányába. 

Rét Kisújbánya felett.

Havas folt a hegy déli lábánál. 

A Mikulás hagyta itt? 

Kökényvirágok.