2022. június 4., szombat

A Vólent-öbölnél

Bármilyen furcsa is, a Fadd mellett található Vólent-öbölnél most, május közepén jártam először. A Faddi-holtág elsősorban Dombori strandjairól és  üdülőiről híres. Itt a faddi Vólent-öböl mellett is van egy kisebb üdülőterület, de ez nem strandjairól, hanem mint horgászterület híresült el. Főleg  szürkeharcsáiról nevezetes. 
Vizitökök. Matektábort tartottunk az itteni egyik üdüélőben, így kerültem  most ide. 
Egy szünetben a parton sétáltam és azt fotóztam, ami adódik. Párzókerék.
A szitakötők és acsák meghatározása külön műfaj. Néhány fajt ugyan régebben már magtanultam, de  a holtszezonban  elfelejtettem  a nevüket. 
Ezt talán a fehér pásztor. 
A molnárkákat mindig említem, amikor a felületi feszültséget tanítom. A felvételek még május közepén készültek, akkor a nyárfa "szöszei" borították a holtágat. Valahol azt olvastm, hogy átlag minden egynilliómodik "szöszből"  lesz csak nyárfa. Amik vízbe hulltak, nem túl esélyesek. 
Ez még nem az öböl, hanem a holtág. 
Mocsári nőszírmok garmadája. 

Ez már maga az öböl. A Tolna-megye földrajzi nevei szerint a Volent családról kapta a nevét. Ezen kötet szerint hosszú ó-val irandó, én is így tettem. 
A falu közepén lévő Bartal-tölgyhöz is ellátogattam. 
Pesszimista oldalán csonkolt ág, cincérrágás, száraz levél. 
Az egykori Bartal-kastély parkjánk másik listás fája ez a lepényfa, hatalmas dudorral a testén.