2020. április 21., kedd

Mecseknádasdi szurdokvölgyek

Temető előtt, temető után, egy-egy szurdokvölgy. Ez a Kappenwassergrabe.
Vagy kilenc éve ősszel már jártam itt. Szelíd indulás.

A sziklafalról csöpögő víz kis cseppköveket épít.

2011 novemberi képeim itt megnézhetők

Nem egy Tarjánka-szurdok, de azért egyfajta felüdülés a löszös dombok után.

Nehéz benne haladni, de megéri.

Az egyik oldalon tarra vágták az erdőt, ez azért elvesz most a hangulatából.
A másik szurdokvölgy a Stábruk (Kőszakadás) oldalában van. Eszméletlen mély, de nem volt időm leereszkedni.
 
Nyilván alulról fényképezve nagyobb élmény, így nem jönnek ki a méretek.

Amíg itt tébláboltam, jó fotós szöget keresve, mint valami látomás,  a völgyön hosszában elhúzott
egy fekete gólya. Kb. 300m innen a falu.
Arra emlékeztem, hogy valahol itt van egy nagyobb gyertyán, évekkel ezelőtt mértem, akkor nem volt listás.

Ez biztos nem lesz már.

Arra már nem emlékeztem, hogy micsoda remek ősfás rész van errefelé. Valósággal elvarázsolt ez a hangulat, annyira elszoktam már tőle.

Különösen mutatós gyertyánokban erős a vidék.
Egy ugyanolyan beállítás másik két fáról. Legközelebb, ha marad időm, centit is hozok, és a szurdok völgy alján igyekszem majd végigmenni.