2019. május 10., péntek

Két rövid séta a Szekszárdi-dombságban

Beindult a tavaszi a nagyüzem.

Rózsabogár

Az Almási-völgy felett 11 holló kering.

A Gurovica-erdőben egy a fészkén ül.

Kilátás a Stázsa-hegyről.

Ez egy ilyen május.

Nyúl a szőlők közt.

Őz a Gurovica-erdőben.

Ez már a  dombság "mélyebb" rétege. Gyors orchideás-körutat tettem a Sötétvölgyben.   Régebben ilyentájt akár öt fajta orchideát is láthattam. Most csak három jött össze, kettő ezek közül is közönségesebb fajta. Ilyen pl. a madárfészek békakonty. 

Fevérsávos lepke.

Medvehagyma.

Nagy gyeprészlet.

A Sötétvölgy legjellegzetesebb orchideáinak a bíboros kosbort mondanám. Elég megbízhatóan látom évek óta csökkenő egyedszámú állományait. Egykori élőhelye lassan felbozótosodik.

Ez sem számít nagyon nagy ritkaságnak, de igazán szép orchideafajta.

Farkasszemet nézek egy őzzel.

Utam harmadik orchideája a szintén közönségesnek és elterjedtnek számító fehér madársisak volt.

Ebből sok tövet láttam, és ez bárhol felbukkanhat. Nem is tartom nyilván élőhelyeiket. A Zöldes sarkvirágot és az ibolyás gérbicset viszont tövenként nyilvántartom, de már 2-3 éve nem láttam előjönni őket felbozótosodó, régi élhelyükön.