2021. augusztus 8., vasárnap

Keselyűsi realitások

Párzókerék.

Nagy gyöngyházlepke.

Nagyobb túrára készültem. Gondoltam a korábbi kisebb árvíznek már nincs nyoma, de nem  lett igazam. Kitervelt utamat is elállta a víz. Szúnyogokkal is fenyegettek. Ez is bejött. 

Úgyhogy csak Keselyűsben tébláboltam, és csapkodtam a szúnyogokat.  Bakcsó. Őt úgy látszik nem csípik, mert percekig tud így állni.

Beállt a "spenót" a holtágon. 

A másik irányban még van némi szabad víz. 

Az elmúlt hetek viharai nyomot hagytak. 

A Sió.

Szitakötő bőven akad. 

Teknős páncél teteje...

...alja. Csak a teknős hiányzik a kettő közül. 


Hétköznap  délelőtt 6 turista volt a parkolóban.(Rajtam kívül)  Egy magyar pár kerékpárokat szerelt le a tetőcsomagtartóról. A másik magyar pár az évek óta bezárt (szerintem összesen 100 napnál kevesebbet nyitva tartott) kisvasúti állomásépület környékén őgyelgett. (Fogjuk a dolgot a Covidra!) Ők hamar átlátták a helyzetet, és a pálya állapotából gyorsan felismerték, hogy mi a helyzet Keselyűsben. A holland pár viszont nehezebben látta át.  Pechükre, nálam próbálkoztak. Én angol-német keveréknyelven (nyilván a kommunikáció nyelvi csatornájában én voltam a szűkebb keresztmetszet) elmondtam, hogy most itt Keselyűsben a turisztikai attrakció nagyjából annyi, hogy a holtág partján csapkodhatják magukon a szúnyogokat, egyébként pedig megmutattam Pörbölyt a térképen, hogy menjenek oda gemencezni, onnan van kisvasút is (ha várnak még két napot szombatig),  meg tudnak nézelődni, sőt (két nap múlva) lovaskocsikázni, ha most bejelentkeznek. Hát ennyit a gemenci turizmusról. Nyilván ebben biztató jelnek az sem nevezhető, hogy eladásra hirdeti a Gemenc Zrt. a sétahajóját. Hamarosan nyílik viszont a Habsburg Frigyes-féle vadászkastély, hogy valami biztatót is mondjak. Persze az is Pörbölyön.