2021. január 28., csütörtök

Körte a galagonyásban

Szerdai lukasóráimban Grábócra ugrottam ki. Régen jártam itt egy nagyon szép vadkörténél, amit még Tóth István Zsolt jelzett nekem. Talán belenőhetett már a listába. 

A grábóci kilátóból indultam. 

A tél legszebb virága. 

A vadkörte egy hatalmas galagonyás közepén áll. A Szekszárdi-dombságban valószínűleg több galagonya van, mint Hollandiában és Dániában együttvéve, gondoltam magamban, miközben gyakran kuporogva, magam össze-vissza karcolgatva haladtam előre.  Persze lehet, hogy ott sövényként ültetik. Nálunk a falvak felhagyott határának, az elvadulásnak tipikus növénye ez. Az említett két országban pedig -ahogy olvastam-, nem nagyon hagynak csak úgy elvadulni földeket. Persze nincs személyes tapasztalatom, csak ilyen hülye gondolataim. 

Ez a körte most is lenyűgözött. 

Egy hibája van csak. Kicsi, mindössze 278 cm. Ráadásul tíz év alatt alig nőtt. Sose lesz listás.

Van néhány társa is.

Próbálnék rövidíteni, de kerítésekbe ütközök. 

Marad a galagonyás. Egy nagyobbra rámérek. 177 cm. Ez egy galagonyától elég szép. 

 
Háziállatok és templomok Grábócon: 1. Lovak és a katolikus templom. 

2. Kecskék és az ortodox. A sorozat itt megszakad. Nincs több templom Grábócon.  

Az út a GPS térképén.