2021. január 22., péntek

Ez volt a héten

Ez a mobilvideóból kivágott kép engem ábrázol, szánkóval. Hétfőn délután, a velem együtt online-ba szorult lányommal kedvet kaptunk egy kis szánkózáshoz. Sok hó nem volt, de azért a szálkai Mausz-kápolna környékén találtuk használható pályákat.  Legalább 15 éve nem szánkóztam, és ki tudja lesz-e még alkalmam? Szánkónkat még apám csinálta, több mint 50 éve. Jó móka volt.

 
Szerdán a lyukasóráimban kiugrottam a Sárosi-toronyba jeget fényképezni. Mindig megkap a jég formagazdagsága.

Egy nap alatt több mint 10 fokot melegedett, erősen olvadt már a jég. 

A Sáros tavaszias időben. 

A keselyűsi Holt-Sión is maradt még a jégből.

A mai lyukasóráimban Szálkára ugrottam ki rekordközeli melegben, de nagyon borús időben. Mivel a tavon semmi jég nem volt már, ezért a temetőnél szálltam ki terepre. 

A temető öreg része már teljesen beerdősült. Teljesen céltalanul, ösztöneimtől hajtva haladtam. 

Az  első rálátás a Mecsekre.

A falu a dombok közt.

A temetőtől egy hosszú, ma már foghíjas eperfasor vezet Grábóc felé. Ez már adott egy listás fát is, de nem ezt a példányt. 

Régebben még művelt parcellák. 

Különösebb látnivaló nélküli kis erdőtömb következett. 

Aztán megint egy jó kis kilátópont a Mecsekre. 

Letérve az ismert turistaútakról csapások és ösvények mentén haladtam. Egy olyan erdőrészbe jutottam már Grábóc közelében, ami egy beerdősült hagyásfás legelőre emlékeztetett. Csak a tölgyek voltak kisebbek a kívánatosnál.  

A néhány napos komoly fagyokat maguk mögött tudva,  százával virágoznak a hunyorok. 

Érdekes lelet, furcsa pózban, ritkább kék fajtából. 

Néhol igen sűrű a galagonyás.

Látványos, de nem túl nagy tölgyek vannak itt. Eddig errefelé nem jártam. Mintegy 1 km-re innen egy csaknem listás vadkörtéről tudtam csak. 

Ezen a létrán inkább nem megyek már fel. 

A vidék tölgykirálya csak 440 cm.  

Egy nagy ága már letört. 

Végpont. Itt ideje volt már megfordulnom. 

Még egy szép rálátás Szálkára. 

A két felirat közül az egyik az én művem, és nem volt kinn a helyszínen.



Az utam GPS-en.