2020. május 8., péntek

Úton-útfélen

Három templom a Templom-hegy alatt: Mecseknádasd

Kis gyöngyházlepke

Hosszú még az út!

Egész biztos, hogy én most láttam először nagy pávaszemet, mert elképedtem méretén, mármint azon, milyen nagy. Egy slusszkulcsot is odaraktam melléje viszonyításként. Hazánk legnagyobb őshonos lepkéje. Ezt könnyű volt fotózni, mert  kimúlt.

Elvadult szőlős a Szállás-völgy közelében

A Szállás-völgy

Ennél érdekesebb állatokat is láttunk, de azokat nem sikerült lefotózni.

Végleg kimúlt a Szekszárdi-dombság legnagyobb szelídgesztenyéje. Nyolc-kilenc éve még szedegettem a terméséből. Kicsivel 400 cm felett volt a kerülete.

Az Almási-völgy

Nagy örömömre, ismét találtam tarka kosbort Keselyűsben.

Tarkalepke. 

Agárkosborból csak ezt a túlérett példányt találtam.

Vitézekből viszont rekordmennyiségű van. 

Talán az aszály miatt kicsit kisebbek, mint általában, de rengeteg van belőlük, 

Ez a példány évek óta megbízhatóan kihajt, szinte már személyes ismerősöm. 

Pókbangóból is rekordmennyiségű van. 

Búcsúzóul.