2017. szeptember 22., péntek

Vizek, fák, szarvasok és sár: Gemenc

Mai túrám a szűkebb értelembe vett Gemencbe vezetett, azaz az Alsó- és Felső-Gemenc vidékére. 12-kor indultam három órás sétámra. Indításnak a Holt-Sió lassan őszbe forduló színei.

A Hátfői-kobolya

A Holt-Sió másik vége.

Koronás fő. 3-4 fős háremét is láttam egy pillanatra, amit átsuhant a nyiladékon.

Vadászidény.

Ezek már a listás tölgy lakói.
 
A Bezerédj-síktól északra, egy kis ligetben találtam az 528 cm-es új listás tölgyre. Kompromisszummentes, közepes állapotú fa.
Frissítés 2017.09.23-án: Szombathelyi  Gergely ismét elküldte nekem több mint két évvel ezelőtti levelét, amelyben már beszámolt nekem ennek a tölgynek a megtalálásáról. Akkoriban valami oknál fogva nem volt módomban a helyszínt megkeresni, aztán a levelet és a tölgyet  elfelejtettem. A felfedezés dicsősége tehát Szombathelyi Gergelyt illeti.

Gombaszezon.

A síkon rengeteg most a gyújtoványfű.

Egy általam már régóta figyelt szép 490-es.

Újabb koronás fő a sűrűből.

637-tel listás fűz már az Alsó-Gemencből. Szétrohadt már a törzse, nem adok két évet neki.

Ennek nem lesz soha koronája.

496cm-nél tart ez a régóta ismert tölgy.

Ennek még kell pár év, hogy szép koronás feje legyen.