2021. február 3., szerda

Lyukasóra az alsónánai Kellerbergen

A Szekszárdi-dombság falvai közt eddig kevés figyelmet szenteltem Alsónánának. Egyszer, az egyébként kiváló szálláshelynek számító Galagonya turistaházban voltam tanulóimmal "edzőtáborban". Aztán egy faluból vezető turistaúton indultam el.   A falu környéke eddig nagy hatást nem gyakorolt rám. Ideje volt ezen változtatni. 

 

Odafelé megálltam egy furcsa fánál, pár lépés után lett csak világos, hogy ez egy fűz. 

A köd felszállóban. 

Itt már kevés régi pince van. Főként a sváb falvakban voltak összefüggő pincesorok.  

Ami sokat dob viszont a pincesoron, az a kilátás. Míg máshol a pincesorok gyakran  lösszurdokokban, ("Hohl"-okban)  vannak, addig itt néhol szép kilátás nyílik. A képen az evangélikus templom tornya. 

Löszfalak itt is akadnak. 

A falu egykori rác temploma, amit most a katolikusok használnak. Értékes műemlék. 

A legjobb kilátópont a vízmű mellett van. 

A falu határában lévő horgásztóra is rálátni innen.

A pincehegyet,  némi környékbeli bóklászással,  48 perc alatt kényelmesen  bejártam. 10 perc alatt pedig ideértem. Tavaszi időben talán még szebb lesz.